CDP v Praze zahajuje provoz

V pondělí 1. února byl zahájen provoz tzv. cvičného sálu v budově Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze na Balabence. Jde o jeden z dalších kroků k zahájení dálkového řízení železničního provozu na prvních tratích v Čechách.

Výstavba nového pracoviště byla na Balabence zahájena v dubnu roku 2014. Dokončení projektu s celkovými náklady 365 milionů Kč je naplánováno na duben letošního roku.

Dne 18. ledna 2016 byla stavba uvedena do zkušebního provozu. Prvního února se pak otevřel tzv. cvičný sál, ve kterém se budou zaměstnanci CDP seznamovat s řízením svých oblastí.


V pondělí 1. února byl zahájen provoz tzv. cvičného sálu v budově Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze na Balabence. Jde o jeden z dalších kroků k zahájení dálkového řízení železničního provozu na prvních tratích v Čechách.

Výstavba nového pracoviště byla na Balabence zahájena v dubnu roku 2014. Dokončení projektu s celkovými náklady 365 milionů Kč je naplánováno na duben letošního roku.

Dne 18. ledna 2016 byla stavba uvedena do zkušebního provozu. Prvního února se pak otevřel tzv. cvičný sál, ve kterém se budou zaměstnanci CDP seznamovat s řízením svých oblastí.

K zahájení ostrého provozu dojde nejprve na 3. koridoru v úseku mezi Berounem a Rokycany, který by měl přejít pod dálkové řízení v průběhu března.

Termíny zahájení provozu na dalších úsecích:

Česká Třebová – Kolín (vyjma stanic Česká Třebová,Brandýs nad Orlicí a Pardubice) 31. července 2016
Olbramovice – Praha-Uhříněves 31. srpna 2016
Kolín – Kralupy n. Vlt. (vyjma stanic Prahy-Bubny a Kralupy nad Vltavou) 30. září 2016

Podle schváleného harmonogramu bude na konci letošního roku řídit provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu. V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na celkem 2 200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech.

Komentáře jsou uzavřeny.