Opilý strojvedoucí = dva lidé mrtví

Tak jsem zase zaslechl v rádiu zprávu, že na přejezdu v Golčově Jeníkově srazil nákladní vlak osobní auto a dva lidé zemřeli. Smutné, ale jejich chyba, zauvažoval jsem. V 99,9% případů je v těchto situacích zavinění na straně řidičů, kteří nerespektují předpisy. Po dnešním přečtení několika článků v tisku a na internetu se musím obětem tragické nehody omluvit. Stali se oběťmi nezodpovědného počínání strojvedoucího onoho vlaku. A všechna vina padá na vrub ČD. Titulky v tisku typu „Opilý strojvedoucí. A dva mrtví lidé“ hází vinu na nás, železničáře.

Tak jsem zase zaslechl v rádiu zprávu, že na přejezdu v Golčově Jeníkově srazil nákladní vlak osobní auto a dva lidé zemřeli. Smutné, ale jejich chyba, zauvažoval jsem. V 99,9% případů je v těchto situacích zavinění na straně řidičů, kteří nerespektují předpisy. Po dnešním přečtení několika článků v tisku a na internetu se musím obětem tragické nehody omluvit. Stali se oběťmi nezodpovědného počínání strojvedoucího onoho vlaku. A všechna vina padá na vrub ČD. Titulky v tisku typu „Opilý strojvedoucí. A dva mrtví lidé“ hází vinu na nás, železničáře. Až někde dole a malým písmem se v článku dočtete, že podnapilý strojvedoucí se 2 promilemi v krvi, byl zaměstnanec soukromé firmy Lokotrans. Ovšem civilní občan, neznalý dnešní praxe, nedělá rozdíl mezi kvalitou na českých drahách, případně ČD Cargu a ostatními dopravci. Dnes se stále více projevuje chyba, kterou bylo otevření dopravního trhu pro každého dopravce, který dokáže získat potřebnou licenci. A to ještě bez kvalitních a proškolených zaměstnanců. A nehody soukromých dopravců se množí. Vzpomeňme na nedávnou srážku vlaků Unipetrolu a SD – kolejová doprava u Úpořin v severních Čechách.
Opravdu je mi líto dvou mladých životů. Stali se oběťmi nezodpovědnosti zaměstnance soukromé firmy. Stát a drážní úřad by se měli zamyslet nad udělováním licencí a zpřísnit kontroly u soukromých dopravců alespoň ve stejné míře, jakou praktikují na českých drahách.
J.Skopový

Komentáře jsou uzavřeny.